Quan pensem en una manera de publicitar la nostra empresa o qualsevol idea, és normal que de seguida pensem en suports publicitaris estàtics que s’han anat utilitzant al llarg dels anys més per tradició que per altra cosa: cartells de gran format normalment de paper que s’exhibeixen en tanques publicitàries, cartells de mida estàndard per publicitar pel·lícules, espectacles o qualsevol esdeveniment, els flyers per tirar per correu postal o els encartaments (fulles de publicitat que es col·loquen en diaris o revistes). No és que la seva efectivitat sigui baixa, però amb el temps han anat sortint o millorant altres idees que poden ser igual o fins i tot més efectives.
A les ciutats el concepte de publicitat mòbil s’estén exponencialment per autobusos i taxis que mostren cartells publicitaris o vinils amb impactants missatges publicitaris. Però, perquè no portar la publicitat mòbil una mica més enllà? Si es pot col·locar un cartell en un cotxe, perquè no a una bicicleta? I aquí és on entren les bicicletes amb “mupis” les cada cop més populars bici taxis, els publicicles en qualsevol de les seves variants, els ecocargos i els ecobares, entre d’altres.
El seu principal avantatge respecte a altres vehicles de publicitat mòbil és la seva escassa velocitat, que permet que l’impacte visual d’aquestes sigui molt major; les seves dimensions pels missatges publicitaris, com que no passen ni inadvertides ni massa de pressa, o potser per la simpatia que desprenen, els permet augmentar la seva efectivitat.